mandag den 26. marts 2012

Årets første asparges

I dag har jeg forårs klargjort drivhuset. Drivhuset er et fantastisk sted til at forlænge sæsonen i begge ender, jeg er meget bevidst om at anvende mit drivhus mest optimalt. I højsæsonen fylder tomater, agurker og peberfrugter det hele, men indtil da dyrker jeg små lækkerier i drivhuset. Jeg har bl.a. en enkelt aspargsplante i det ene hjørne, og jeg blev noget overrasket, da jeg her i formiddag opdagede to fine asparges. Aspargeserne blev spist på stedet, og de var virkelige lækre, billederne er desværre ikke blevet så gode.


Ud over aspargesene var den franske estragon også begyndt at skyde, så nu er der snart til en omgang bearnaise, det tegner til at blive en god sæson.



1 kommentar:

  1. Sikke en god idé at have en asparges i drivhuset, jeg har fundet en selvsået der står dumt, men jeg har ikke vidst hvor jeg skulle placere den.

    SvarSlet