tirsdag den 25. marts 2014

Tidlige kartofler.

Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden, jeg satte de første kartofler i haven. Helt bestemt var det den 9. marts. Den 9. marts var min morfars fødselsdag, han var en stor havemand, og i år kunne han være blevet 88 år, desværre døde han for godt 10 år siden. Heldigvis arvede jeg mange af hans haveredskaber, så i tankerne er han tit med ude og arbejde i haven. Tilbage til kartoflerne, for i min familie går snakken ofte på, hvorvidt de tidlige kartofler er sat på morfars fødselsdag, og det blev mine i år. Så nu venter vi med spænding på at kartoflerne vokser sig store og lækre. Vi er flere der længes efter en kartoffelmad.

Kartoflerne er dækket med to lag fiberdug.



Det er ingen sag at sætte kartofler, når man har sådan en aktiv lille hjælper.

2 kommentarer:

  1. Dejlige billeder! Jeg ville også have været tidligt ude, og har lagt plast i februar, men kartoflerne ligger stadig i vindueskarmen. Håber manden vil hjælpe med at lægge dem i weekenden.
    Jeg glæder mig til de første med dejligt Thise smør, måske med et drys persille, det er jo nærmest en ret i sig selv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der skal ikke meget tilbehør til nye kartofler.

      Slet