lørdag den 7. juni 2014

Jordbær/rabarbergrød med med mynte og vanilje

Når man er god til at spise rugbrød til frokost, så må man gerne få pandekager til aftensmad en gang imellem. Vi har spist meget rugbrød i dag, og i aften skal vi have pandekager med jordbær/rabarbergrød og flødeskum. Jeg har plukket de første 30 jordbær i haven idag, og sammen med de sidste rabarber i år er det kogt til en skøn grød, der dufter helt fantastisk.


Jeg valgte at koge rabarber og mynte sammen i en gryde først. Rabarberne er ved at være noget grove, så da de var kogt godt i smadder, siede jeg saften fra. Jeg kogte herefter jordbærrene i rabarbersaften sammen med en vaniljestang. Jeg til satte herefter sukker, og jævnede grøden med kartoffelmel. Så nu mangler vi bare at bage pandekagerne.

Fra haven har jeg brugt: jordbær, rabarber og mynte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar