fredag den 19. august 2011

De lever stadig

Efter næsten to ugers bekymring for mit andet hold kalkuner, lever de stadig. De trives rigtig fint i deres hus og indhegning. Huset de bliver lukket ind i om natten, er genbrug fra mine forældres tid som hobbyfjerkræsavlere. Min far lavede i sin tid huset, det er lavet som en rundbue beklædt med stålplader. Smukt er det ikke just, men det fungerer rigtig godt. Indhegningen har min mand stået for, den er til gengæld flot, hvis man kan bruge det udtryk om en indhegning. Den er lavet med lærkestolper, som stammer fra en lille skov/beplantning som han ejer. Tråden var en rulle der stod her på ejendommen, da vi overtog den, så den har heller ikke kostet os en krone. Alt i alt har vi ikke haft nogle udgifter på hus og indhegningen til vores kalkuner, at vi så måtte betale dobbelt for kalkuner, er jo en helt anden sag.






En uventet kvalitet ved disse kalkuner er, at de kan holde den lille krudtugle optaget i halve timer ad gangen, han elsker at sidde og kigge på dem. Dyr og børn hænger sammen, og jeg er så glad for, at vi endelig har fået mulighed for at give vores børn mulighed for at lære at omgås dyr. Jeg håber de får forståelse for at dyrene er hyggelige, og at de skal have det godt, men at de i sidste ende skal ende på deres tallerken.

2 kommentarer:

  1. Godt at kalkunerne denne gang er i god behold.
    Jeg synes godt man kan sige at en indhegning er flot......jeg roder selv med idéer til indhegning af en kommende køkkenhave og her søger jeg også at den skal være æstetisk/flot samtidig med miljøvenlig og billig/gratis. Jeg har vendt alt fra kastaniehegn, trådnet på rafter og vikingehegn (stolper m. "kvas" imellem), rionet osv osv - vi må se hvor det ender.
    Stor ros til din mand for lågen - den er da smuk :o)
    Kh Helle

    SvarSlet
  2. Ja det er en superfin låge!
    Er kalkunerne ligeså nemme at holde som høns? Bliver de tamme eller render de bare forvirret rundt?

    Didde

    SvarSlet