lørdag den 1. oktober 2011

86 kg frilandsgris

86 kg frilandsgris var, hvad jeg kunne fylde min fryser med i går. Jeg er så heldig at have noget familie der avler lidt grise, i år har de haft 11 stykker. Grisene lever på friland med mulighed for mudderbadning og at få trynen i jorden. Jeg oplever, at der er rigtig mange der bliver skræmte ved tanken om, at skulle have et helt "svin" i fryseren. Argumenterne er at de ikke ved, hvad de forskellige dele kan anvendes til, eller at meget af kødet er for fedt. Jeg synes derimod, det giver mig muligheden for at spise mere varieret. Jeg ved, at når vores fryser ikke er fyldt med kød, så spiser vi de samme retter igen og igen. I aften står menuen på skinkeculotte marineret med rosmarin, persille og timian (fra haven) samt hvidløg, salt, peber og rapsolie. Jeg tror det bliver lækkert, det dufter i hvert fald fantastisk.

1 kommentar:

  1. Tillykke med den, det er en fantastisk ting at have så varieret et udvalg af kvalitetskød i fryseren.
    mvh
    Randi

    SvarSlet