fredag den 24. februar 2012

Det lakker mod enden.

Det er ved at være slut med mine vinteropbevarede æbler, de har dog holdt sig både langt bedre og langt længere, end jeg havde forventet.


For at nå at få brugt de sidste til noget fornuftigt, inden de rådner helt væk, spiser vi en del æblekager for tiden. Æblekager er nu heller ikke det værste, og der findes jo et utal af variationer over kager med æbler i. I går aftes lavede jeg en sukkerbrødskage med æblestykker i, den var rigtig god. Vi nød den til aftenkaffen med en lille klat flødeskum til. Som billedet viser, gjorde vi et godt indhug i den.

2 kommentarer:

  1. Sådan ser mine også ud. Men hvor har det været skønt at have nok æbler hele vinteren, til at spise, til at koge og brase med. Det ER livskvalitet. Jeg må hellere få lavet en kage af mine de sidste, og resten må ud til fuglene. Jeg ELSKER æbler :-) tak for din skønne blog.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det godt ud!
    Alle vores fik desværre skimmel, så der har ikke været ventilation nok tror jeg. Selvom de hurtig blev rynkede. Jeg må prøve noget andet i år...

    Didde

    SvarSlet