onsdag den 27. april 2011

Det gror og gror

Udsigten fra mit drivhus bliver jeg aldrig træt af.
Kartoflerne vokser rigtig godt inde i drivhusets varme, og jeg glæder mig helt vildt til at kunne høste de første kartofler. De første kartofler skal anvendes til en kartoffelmad med en lille streg mayo og et grønt drys purløg mmmmmm, min mund løber allerede i vand.

Små bitte blomkål. Jeg håber virkelig det lykkedes for mig at avle nogle fine blomkålshoveder. Der er prestige i at kunne dyrke blomkål i min familie, og jeg er sikker på at min bedstefar vil smile oppe i himmelen, hvis det lykkedes.

Stiklinger af Dronning Ingrid pelagonier. Dem kan jeg bare ikke få for mange af.

Lidt af det hele, håber jeg har plads til det hele ude i haven. Derudover har jeg plantet tomater, spidskål og jordbær i drivhuset. Agurkerne står stadig inde i min vindueskarm. For selvom vejret er varmt og dejligt, siger et gammelt husråd, at agurker ikke må plantes ud før Grundlovsdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar