torsdag den 16. juni 2011

Nogle gange




Nogle gange vokser ukrudtet bare fra mig. Lige som jeg synes at køkkenhaven var velpasset og trimmet, havde jeg en uge med laange dage på arbejdet, og vupti så havde ukrudtet fået vokseværk. Nu har jeg været gennem det hele med en grundig håndlugning, på nær lige de to rækker på øverste billede. Jeg er begyndt på dem, men jeg kan simpelthen ikke huske, hvad jeg har sået der. Når jeg sår, tænker jeg altid, at jeg kan huske hvad jeg sår hvor, jeg har det ligesådan, når jeg f.eks. skal have fyldt min fryser. Det er da tydeligt at det er en flæskesteg, det behøver jeg da ikke skrive på posen, men jeg må indrømme at jeg tit står med en frossen klump kød, jeg ikke aner hvad er. Jeg har en formodning om at den ene række er nogle sommerblomster, men nu har jeg besluttet at det brede hakkejern kommer forbi og fjerne det hele. Så kan jeg så en række radisser i stedet.

I drivhuset vokser ukrudtet også godt. Jeg har dog fundet mine tomatplanter og peberfrugter frem, så de kan få lidt tiltrængt sol. Nu mangler jeg blot at fjerne det sidste ukrudt mellem fliserne og i persillen, så er det ved at være overskueligt igen.

Langt størstedelen af haven er dog fin og luget. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar