søndag den 17. juli 2011

Gourmetmiddag for en 20´er


Lørdagens menu bestod af dyrefilet med nye kartofler og gulerødder samt gratineret spidskål. Og igen måtte jeg glæde mig over, den fornøjelse det er, at kunne lave et måltid hvor stort set alle ingredienser stammer fra vores egen jorde. Jeg var dog nødt til at købe lidt bacon, fløde, smør og ost, i teorien kunne det jo sagtens have været undværet, men det skal jo heller ikke blive for kedeligt at forsøge at være selvforsynende. 

I øjeblikket køber jeg slet ingen grønsager i butikkerne. Køkkenhaven kan nemt forsyne os, og faktisk synes jeg det er enormt spændende, at være kreativ ud fra netop de grønsager der er til rådighed i sæsonen. Selvom jeg må indrømme at jeg er ved at være lidt ideforladt når det gælder spidskål. 



Gulerødderne i forskellige farver er et kæmpe hit. Det var lige før forældrene slet ikke måtte smage, og da slet ikke den der var lilla. 

1 kommentar:

  1. HVor ser det lækkert ud! Jeg er grøn af misundelse!

    Det er et måltid man kan være stolt af, det ville jeg være!

    Didde

    SvarSlet