mandag den 15. juli 2013

Beskæring af valnød.

Da jeg blev 30 fik jeg et valnøddetræ i gave. Jeg havde egentlig ønsket mig det i mange år, men et træ af den kaliber har jo krav på at blive plantet et sted, hvor det har mulighed for at vokse sig stort og flot helt ugeneret. Og eftersom vi ikke viste hvor vi skulle grave og hvilke træer der skulle fældes, var vi nødt til at vente med valnøddetræet, indtil vi kunne give det den optimale plads. Så nu har det stået i hjørnet af frugthaven, ugeneret og med den smukkeste udsigt i godt 4 år. 

Valnøddetræet trængte til at blive trimmet, da det havde lavet nogle skud nederste på stammen, som i travlheden havde fået lov at vokse sig store. Og eftersom Valnøddetræer helst skal beskæres i juli-september, så fandt jeg saksen frem, og fik skåret skuddene af, og samtidig fjernet noget græs og ukrudt omkring træet.


Træet før med vildskud og ukrudt.


Træet nu befriet for vildskud og ukrudt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar