søndag den 14. juli 2013

Høst af bananskalotteløgene.

Da jeg var på inspektionsrunde i køkkenhaven i går, kunne jeg se at stort set alle toppene på bananskalotteløgene havde lagt sig ned. Jeg synes måske det er lidt tidligt, men er jo ikke til at ændre.


Så i dag hev jeg alle løgene op, vejret er jo fint til at tørre løg i, så de ligger bare på jorden, og så håber jeg, vinden og solen gør deres til, at løgene bliver godt tørre. Hvis ikke må jeg jo lægge dem på net, og køre dem ud og ind, men det er jo lidt mere tidskrævende.


Løg er måske ikke den mest interessante plante at dyrke i køkkenhaven, de er jo billige at købe i butikkerne, og smagen er der ikke den store forskel på, hvad enten den er købt eller hjemmeavlet. På trods af det er løg en af de afgrøder, jeg holder mest af at dyrke. Jeg ved ikke helt hvorfor, men de er så let at have med at gøre, løgene passer jo nærmest sig selv. Det mest kritiske er som tidligere nævnt netop at få dem ordentlig tørre, så de kan holde sig hele vinteren. 

Foruden bananskalotteløgene har jeg i år også rødløg, de små skalotteløg i klynger, almindelige løg og hvidløg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar