tirsdag den 13. august 2013

Porrer som jeg bedst kan lide dem.

Jeg advarer fra starten, denne ret er ikke sund, selvom hovedingredienssen er porrer. Men den er lækker, let og ligetil, og den smager himmelsk.

Porrermad:

Porremaden er egentlig bare et stykke ristet brød med flødestuvede porrer og sprødt stegt bacon.

Porrer skæres i skiver, ristet i lidt smør, de skal ikke tage farve. Herefter tilsættes lidt fløde og der krydres godt med salt og peber. Herefter gives porrerne et hurtigt opkog, jeg kan godt lide, at de stadig har lidt sprødhed, så den skarpe smag bibeholdes. Herefter anrettes de på en stykke brød.


I dag brugte jeg et stykke ølandshvedebrød, der trængte til at blive spist. Jeg må indrømme at jeg stegte det sprødt i smør.........det er langt fra nødvendigt. Jeg kompencerede for den unødige brug af smør ved at bruge stegt seranoskinke i stedet for bacon. Faktisk fungerer maden også fint udelukkende med de flødestuvede porrer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar