tirsdag den 17. april 2012

Et grønt frisk pift til tirsdagrestepizzaen

I dag har aftensmaden stået på en ganske almindelig hjemmelavet tirsdagsrestepizza. Der var rester i køleskabet, der trængte til at blive brugt. Dejen og tomatsovsen blev lavet kl 5.30 i morges, så det var let, da jeg kom hjem med to brugte børn kl 16.30. Tomatsaucen er lavet med det allersidste glas med henkogte tomater, der havde puttet sig bagerst i skabet. Kødet bestod af en rest lækker upumpet hamburgerryg fra weekenden skåret i fine strimler, pizzaen blev toppet af med pepperoni, ja jeg ved det godt, det er stærkt imod mit princip, men dele af familien elsker det, og nogle gange må jeg bøje mig.........Ovenpå pizzaen kom en lille rest slatten salat og nogle lidt bløde tomater. Nu kommer piftet så, for mens pizzaerne bagte i ovnen, smuttede jeg en tur i drivhuset og hentede det første fineste og lækreste hvidløg.
Hvidløget kom en tur i blenderen med en god sjat rapsolie, og vupti så havde jeg en super lækker hvidløgsolie, lige til at drisle over pizzaen.
Den tyktflydende olie som ses liggende ovenpå tomaterne var god og kraftfuld, og jeg tror min bedre halvdel, der ikke deler min glæde ved hvidløg, mener jeg skal tage en nat på sofaen. Tænk sig hvor et lækkert og hurtigt måltid, man med lidt omtanke kan skabe af madvarer, der ellers er ved at synge på sidste vers. Hvis jeg måtte tage en smagsgiver til min mad med på en øde ø, så skulle det uden tvivl være HVIDLØG.....uhm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar