tirsdag den 3. april 2012

Hotwings

Min yndlingskyllingeret er hotwings, ikke sådan nogle frosne små bruskklumper fra butikkernes kølediske, men hotwings lavet fra bunden af vores egne kyllinger.

Opskriften er meget enkel

1. Kyllingevingerne deles i 2 stykker, mellem det midterste og inderste led.


2. Dernæst skal vingerne dampes i 10 min. Jeg tager en gryde med vand i bunden, herpå lægger jeg en trådsi og til sidst kommer låget på gryden, jeg plejer at dampe 4 stykker kylling af gangen.


3. Når alle kyllingestykkerne er dampet, skal de køles helt ned i køleskabet.


4. Når kyllingestykkerne er helt afkølet skal de i ovnen ved 200 grader. Først lægges de med skindsiden nedad og steger i 20 min, herefter vendes kyllingestykkerne med skindsiden opad, og de steger yderlige 20 min.

5. Så kommer vi til marinaden som vil få Pricebrøderne til at smile bredt. RIGELIGT SMØR smeltes i en gryde (med rigeligt smør menes det meste af en pakke), når smøret er smeltet, det skal ikke brune, tilsættes finthakket hvidløg og chilisauce efter smag, jeg brugte to fed hvidløg og ca 1 dl chilisauce. Marinaden røres godt sammen, og nu lægges de sprødstegte kyllingevinger ned i marinaden og de vendes rigtig godt og grundigt rundt.

6. Så skal der bare spises, og det giver virkelig fedtede fingre, men det smager fantastisk.


Der går dog temmelig mange vinger til en familie på 4, så jeg kunne godt ønske mig kyllinger med 4 vinger........


Ingen kommentarer:

Send en kommentar