lørdag den 4. januar 2014

Strikket hue til min mor

For efterhånden en del år siden strikkede jeg denne hue til min mor. Hun har været rigtig glad for huen, hun arbejder udendørs, og har brugt den flittigt i de kolde måneder. På det sidste har hun flere gange ytret ønske om en hue magen til i sort til pænere brug. Så i juleferien fik jeg endelig strikket den til hende, og da jeg i øjeblikket er vild med at strikke snoninger, så var den et perfekt lille projekt til juledagene. Det værste ved huen var det sorte garn, jeg hader at strikke strukturmønstre i sort garn, det er så svært at se mønstret, det kræver i hvert fald godt med lys, hvis man som jeg strikker mønstret ved at se på den foregående pind fremfor på mønsterdiagrammet. Det sorte garn gjorde det også svært at tage et tydeligt billede af huen, men mor blev glad for den, og det var jo dejligt.


  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar