mandag den 9. juli 2012

Det danske sommervejr.

Det danske sommervejr er der sikkert ikke mange, der er tilfredse med i øjeblikket. Jeg tror stadig sommeren begynder sammen med min ferie i uge 29. Men der er nu noget, der ser ud til at trives i det ustadige vejr, og det er kålene. I år har jeg samlet mine kål i en "kålgård", det vil sige, de er samlet i et bed, således at det skulle være lettere at dække dem med fiberdug for at undgå kålsommerfuglen og dens larver.
Aldrig har jeg haft kål, der ser så sunde og veltilpasse ud, og hvis jeg skal være ærlig, så har jeg ikke spor lyst til at dække dem med fiberdug. Jeg synes at kål er en super flot plante, og når de står der på rad og række, så er der jo ikke et øje tørt. Manden i huset frygter godt nok lidt alt det kål, men han skal nok få lært, at kål er en sund og delikat spise, inden vinteren er omme.
I år har jeg følgende kål i køkkenhaven:
- Hvidkål
- Rødkål
- Rosenkål (den absolutte favorit)
- Grønkål
- Blomkål
- Spidskål


Ingen kommentarer:

Send en kommentar