tirsdag den 26. marts 2013

Flere sultne dyr...

Da jeg stod i køkkenet i morges ved 6 tiden og kiggede ud, så jeg at hønsene allerede var oppe, de var igang med at finde rester af sidste års byghøst ude på marken. 


Køerne lå på modsatte side af markvejen, de normalt helt sorte kreaturer, var dækket af rimfrost. Det er virkelig imponerende, hvor godt isoleret de er.

Ca 100 meter fra hønsene fangede mine øjne ham her.


Han gik og luskede rundt, på jagt efter en lille lækkerbisken....formodentlig.

Ca kl. 8 da solen var kommet mere frem, og mine unger var stået op, kom Mikkel Ræv forbi igen. Hønsene var trukket hjemad, de fornemmede måske, at der var fare på færde.

Ræven var optaget af at fange en stakkels lille mus, men jeg tror nu ikke, han havde heldet med sig.




1 kommentar:

  1. Mikkel har også været hos os. Han tog den ene af vores 3 by høns. Så nu er Helle og Villy alene, og har haft en hård vinter uden hende den skrappe som bestemte. Omvendt får jeg muligheden for at se på nye høner... For haner hvor end så smukke de er, ikke er tilladt inden for bygrænsen

    SvarSlet