søndag den 10. marts 2013

Oprydning i fryserne.

Der er tre praktiske gøremål, jeg simpelthen hader at udføre. Jeg bliver gnaven, sur og tvær når de står på programmet, men det er en dejlig tilfredsstillelse, når de er overstået. Den første er rengøring af automobilet (både ude og inde), rengøring af køleskab og til sidst afrimning af kummefryserne. 

Forleden gik jeg i krig med fryserne. Udvalget af kød er på denne tid af året, er som oftest ved at være lidt slunkent, og de daglige måltider bliver ofte ens og uinspirende, fordi jeg bare lige hurtigt tager det kød, der ligger øverst, op, om morgen inden jeg køre på arbejde. Forleden tog jeg så tyren ved hornene, og tømte fryserne, de blev afrimet og vasket, og inden kødet kom tilbage i fryseren, notererede jeg hvad fryserne indholder. Så er det lettere at få lavet madplanen, og som oftest finder jeg noget godt i bunden af fryseren, som jeg ikke troede, vi havde mere af. Efterhånden som jeg så tager kød op af fryseren, streger jeg ud på sedlen, så jeg bevarer overblikket over fryserens indhold.


En kummefryser er noget af det mest uorganiserede der findes. 


Det kommer til at stå på hakket okse og gris mange gange fremover, men det er jo heller ikke så dårligt.

2 kommentarer:

  1. Hvor jeg kender det, hader at rime fryser af, men man finder tit noget, man har glemt nede i bunden.
    Rengøring af køleskab er heller ikke lige mig.
    Bilen lader jeg manden om at klare :)
    Fortsat god søndag.
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Mon ikke vi er mange, for hvem disse opgaver er "trælse":)

    SvarSlet