torsdag den 22. september 2011

Frugthaven





Da vi i sin tid var ude at se denne ejendom første gang, var det sensommer, og frugttræerne stod med masser af frugt. Det var helt klart det jeg forelskede mig mest i, for disse gamle træer finder man jo ikke alle steder. Der er som nævnt 4 æbletræer (af ubestemmlig sort), 1 Clapps Favorite pæretræ, pærerne er helt klart bedst til at sylte. Der er også 2 blommetræer, de giver masser af blommer, men er ved at være noget rådne, så de holder ikke mange år endnu. 2 kirsebærtræer var der også, det ene har vi dog været nødt til at fælde, og det sidste har aldrig rigtigt givet nogle bær, så det ender nok også sine dage med en motorsav gennem stammen. Vi har også selv nogle planer om at plante flere frugttræer, her i efteråret satser vi på at få plantet et Guldborg og Ananas æbletræ. Derudover fik jeg til min 30 års fødselsdag et valnøddetræ, som vi har plantet i et hjørne, hvor det kan få lov at vokse sig stort og flot.
Frugthaven bruger vi flittigt, tørresnoren har, ligesom hængekøjen, sin plads mellem træerne. Kalkunerne og kyllingerne har også deres indhegning i frugthaven, og de har spist mange mange blommer der i løbet af sensommeren. Gyngestativet står også i frugthaven, og legehuset og sandkassen står lige i kanten af haven. Så alt i alt bruger vi mange timer mellem de skønne gamle frugttræer.

3 kommentarer:

  1. En gammel frugthave - suk, det er da virkelig skønt. Når jeg får tid og råd har jeg også "et stykke med græs", der skal blive til frugthave....der går jo nok en rum tid inden den bliver "gammel".

    SvarSlet
  2. Hvor har du en skøn forside på din blog.
    Dejlig stor frugthave. Det må være skøn.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  3. Hej Helle

    Nej det tager jo nok lidt tid at få den gammel:), men jo før man begynder......

    Hej Landbohaven

    Tak:)

    VH Dorte

    SvarSlet